top of page

כיצד ניתן למנוע את הכאבים בגוף המתעצמים עם בואו של החורף?

עודכן: 13 ביולי 2019


חורף, קר, מחשיך מוקדם, ולמי בכלל בא לצאת מהבית ועוד בשביל פעילות גופנית? חשוב להבין – אם אתם סובלים מכאבים שונים בגוף, החורף זה ממש לא הזמן להפסיק להתאמן.

הכאבים בגופנו מושפעים בין היתר ממזג האוויר, והכאב גובר בעיקר בחורף עקב הטמפרטורות הנמוכות. ישנו קשר ישיר בין מזג אוויר הקר לבין ההחמרה של כאבי המפרקים. המקומות "המועדים לפורענות" יהיו בדרך כלל – הגב התחתון, הצוואר והכתפיים, ואם אתם סובלים מאזורים אלה ביום יום – לצערנו בחורף הכאב כנראה יחמיר. למרות שבא לנו כבר להגיע הביתה אחרי יום עבודה מתיש, להדליק תנור ולשבת מול הטלוויזיה ולאכול, זה יהיה הדבר הגרוע ביותר שנעשה לעצמנו. דווקא בחורף, דווקא כשקר ודווקא שממש אין לנו חשק, זה בדיוק הזמן להגביר את קצב האימונים.


אז מדוע זה קורה, וכיצד פעילות גופנית תוכל למנוע את הכאבים?

השימוש בקור אומנם יכול לסייע לנו כטיפול נקודתי מצוין בפציעות שונות כגון נקע בקרסול וכד', אך לעומת זאת, שהייה ארוכה ומתמשכת בקור ללא פעילות גופנית יוצרת נזקים בגוף, כיוון שבתנאים אלה מופחתת אספקת הדם לשרירים, והעומס עליהם גובר – וכך נוצרים כאבים שונים בגב, בצוואר ועוד. שמירה על שגרת אימונים בימים הקרים משפרת את אספקת הדם לשרירים, גורמת לחיזוקם וכך הכאבים השונים ייעלמו, או יופחתו באופן משמעותי. אצלנו בסטודיו, דווקא שמגיע החורף והטמפרטורות יורדות, אנחנו מקפידים על עליית דרגת הקושי של האימונים, בדיוק מהסיבות שציינתי לעיל. בנוסף, אנחנו תמיד שואפים לסיים את החורף כמו שהתחלנו אותו, כיוון שאם ניכנס לתרדמת חורף ארוכה – נסיים דובים :)


אם ניכנס לתרדמת חורף – נסיים דובים :)

מדוע כדאי להקפיד על אימוני פילאטיס בחורף? - מכמה סיבות.

1. סיוע בהורדת שומנים ובשריפת קלוריות בחורף משמינים, זאת עובדה. בין אם זה בגלל הסופגניות שמגיעות יחד עם הימים הגשומים ובין אם זה ההתכרבלות מתחת לשמיכה והסטטיות הכללית שאנחנו נשאבים לתוכה. אימוני הפילאטיס תורמים לחיזוק השרירים, מעוררים את חילוף החומרים בגוף וזה מה שגורם לנו בסופו של דבר להוריד יותר שומנים ע"י שריפת יותר קלוריות באימונים השונים.


גרבי TOESOX מהממים לחורף. תמיכה ויציבות מושלמת בזמן ביצוע התרגילים.

2. הפחתת כאבים – שיעורי הפילאטיס והיוגה בסטודיו שלנו משלבים תנועה, שחרור ומתיחות התורמים לשמירת גוף חם, רך וגמיש, מה שמסייע להפחתת כאבים ושיפור תפקוד יומיומי. בנוסף, חיזוק שרירי הליבה מסייע לגוף יציב יותר, חזק יותר וכאוב פחות.


חורף בסטודיו. המתאמנות מקפידות להתמיד על שגרת האימונים למרות הקושי לצאת מהבית.

3. שינה טובה יותר – אין כמו שינה טובה בחורף. להתכרבל (אחרי אימון כמובן), להתחמם ולשמוע את הגשם מכה על החלונות. אימוני הפילאטיס והיוגה מסייעים לרוגע הגופני שלנו וכך גם לשינה טובה יותר.

ממליצה לכל אחד ואחת מכם לשמור על שגרת אימונים קבועה, למצוא את הזמן שהכי מתאים ונכון לו/ה להגיע, ואם אפשר לא לעצור בבית בדרך מהעבודה אלא להכין בגדים נוחים, גרבי פילאטיס ולהגיע ישירות מהעבודה. כי אחר כך, אתם כבר יודעים - מאוד קשה לנו מאוד לצאת...

אז שיהיה לנו חורף חם, חטוב ונטול כאבים,

יעל ישראל

למאמרים נוספים, לחצו כאן!

לצפייה במערכת השעות של הסטודיו, לחצו כאן!

406 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page