מה הכי כדאי לאכול לפני פעילות גופנית?


לפעמים מרוב המלצות, הצעות ותפריטים הראש כבר מתחיל להסתובב ואנחנו כבר לא בטוחים מה נכון ומה לא. אז אני כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בבאלגן. אם הפעילות מתבצעת בשעות הבוקר המוקדמות, חשוב לאכול משהו קטן שמכיל פחמימות או סוכרים, כדי לספק לשרירים את האנרגיה הזמינה לפעילות לאחר צום הלילה. לדוגמא, שני תמרים, לחם (מחיטה מלאה!) עם גבינה וריבה, או חטיף אנרגיה. כל אחד צריך ללמוד מה הכי מתאים לו ומה לא גורם לו להפרעות ולאי נוחות במערכת העיכול במהלך או אחרי הפעילות. למרות שזו שעת בוקר מוקדמת ואנחנו עדיין עייפים, עדיף לא לוותר על הארוחה הזו. היא מספקת אנרגיה לשרירים ואפילו עוזרת לשרוף יותר קלוריות בזמן הפעילות הגופנית, כיוון שהשרירים עובדים בצורה טובה יותר.


ומה לגבי קפה?

אם החלב בקפה לא גורם לאי נוחות או התכווצויות במערכת העיכול בזמן פעילות הגופנית, אין מניעה לשתות כוס קפה בשביל להתחיל את הבוקר. עדיף לשתות קפה שחור לפני הפעילות, כיוון שרמת הקפאין היחסית גבוהה בו (120 מ"ג בכוס קפה שחור לעומת 50 מ"ג בנס-קפה ו40 מ"ג באספרסו) עוזרת לעורר את הגוף ואת הקוגניציה, מסייעת בניוד חומצות השומן אל השרירים לשם שיפור הביצועים שלהם.


אם הפעילות מתבצעת בשעות אחר הצהריים או הערב - אין צורך להוסיף ארוחה במיוחד, מה שאכלנו במשך היום יספיק לאספקת האנרגיה לשריר. וכמובן, לא לשכוח לשתות הרבה מים - גם לפני וגם אחרי הפעילות! שיהיה קיץ שמח לכולן!


כותבת המאמר היא עומר אפרתי, יועצת תזונה ומדריכת פילאטיס בסטודיו יעל ישראל

#Eat #תזונה #אימוןותזונהנכונה #תזונהנכונה #תזונהלפניאימון #אוכללפניאימון #תפריטלפניאימון #שריפתקלוריות #הרזייה #דיאטה #אוכלבריא

191 צפיות