top of page

יוגה לנשים בהריון - הבנה, הקשבה, התעמקות וקבלה של התהליך המדהים הזה

עודכן: 27 ביוני 2019


בתקופת ההריון מתרחשים במהירות שינויים רבים בגופך, כשהדבר הקבוע היחיד הוא השינוי :) כמו פילאטיס לנשים בהריון, תרגול יוגה המתאים במיוחד לנשים בהריון, זו הזדמנות להבנה חדשה, הקשבה, התעמקות וקבלה של התהליך המדהים הזה.

במימד הפיזי, תירגול היוגה מלמד אותנו את היחס ההרמוני בין הגוף לאדמה, על ידי ההתחברות לקרקע וההשתרשות, הנשימה והחיבור למרכז הכובד המשתנה, בו האישה לומדת למצוא את היציבה החדשה. יציבה נכונה עוזרת לשחרר ממתחים, נוקשות וכאבים בגוף וכך פלג הגוף העליון מרגיש נינוח יותר.


תרגול יוגה לנשים בהריון בנס ציונה - סטודיו יעל ישראל

שיעור יוגה לנשים בהריון

כמו כן, התירגול הקבוע לאורך ההריון מסייע להקלה בחוסר נוחות וכאבים המצטברים בגוף כגון כאבי גב, צרבות, בחילות, עייפות, כיווץ עויתי של השרירים ועוד.

ומה לגבי השרירים? התירגול מחזק את השרירים התומכים בשלד ובמפרקים ומבטיח שהגוף ישא את העובר בצורה נכונה יותר ויהיה חזק בזמן הצירים, הלידה ובתהליך שאחרי הלידה. החזרתיות על התנועות, הנשימות, הצלילים והמנחים השונים, מאפשרים לגוף לבחור בהם באופן אינסטנקטיבי להקלה על הגוף גם בזמן הצירים והלידה.


יוגה לנשים בהריון בנס ציונה - סטודיו יעל ישראל

הזדמנות להבנה חדשה, הקשבה, התעמקות וקבלה של התהליך.

במימד הנשימתי, הנשימה ותנועת הסרעפת טובות יותר, וגורמות ליותר חימצון בדם לאם ולעובר. התחושה הכללית טובה נעימה ותומכת. הנשימה והריכוז בה עוזרים למקד את המודעות ולמצוא אי של שקט שמאפשר הרפיה והקשבה פנימה אל הגוף.

המימד הפיזי והנשימתי מחוברים, משפיעים ותומכים אחד בשני.

בעזרת התירגול של הנשימה והגוף לאורך ההריון, המתרגלת מוצאת עוגן וחיבור עמוק אל עצמה, אל המרכז שלה ולומדת להתמסר לעוצמות של הצירים והלידה כשיגיע הרגע המיוחל.


יוגה לנשים בהריון - סטודיו יעל ישראל

להתכונן לרגע המיוחל דרך שיעורי יוגה לנשים בהריון

תרגול קבוע של יוגה בזמן ההריון מאפשר לאישה את פסק הזמן שמוקדש כולו לעצמה ולעוברה, ע"י הקשבה והתמסרות לשינויים הגופניים, רגשיים ונפשיים לאורך ההריון, בלידה ובתהליך ההתאוששות שלאחריה.

ולסיום ציטוט משיר של רירי סילביה מנור:

"האיבר היפה ביותר בגוף הוא התנועה"

מאמר זה נכתב ע"י תמר מזיה, מורה ליוגה בעלת ותק של 10 שנים, מלמדת האטה יוגה ברוח השאדו ויוגה להריון ואחרי לידה. מורה בסטודיו יעל

ישראל, וחלק מצוות המטפלות של עד הביתא, טיפולים במגע לנשים אחרי הלידה אצלן בבית.


461 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page