10 סיבות מדוע את חייבת לעשות פילאטיס בזמן ההריון

עודכן ב: 13 יול 2019


1. בריאות העובר

הסיבה הראשונה והכי חשובה - שמירה כללית על בריאות הגוף תסייע להקטנת הסיכוי למחלות, וכן להקטנת הסיכוי לסכרת הריונית. בנוסף, פעילות גופנית משפרת את תפקוד הלב של האם וגם של העובר.

2. מניעה וטיפול בכאבי גב בזמן ההריון ואחרי הלידה

מעל 50% מהנשים סובלות מכאבי גב במהלך ההיריון. ואצל 10% מהנשים הכאב הוא קשה מנשוא ונלוות לו מגבלות קשות. הסיבה לכאבי הגב היא שככל שבטנך גדלה ומושכת את גופך קדימה, מתגברים כאבי הגב ולכן ההריוניות כל כך סובלות. לפעמים מגיעות אלי לסטודיו נשים בשבוע 30 שרוצות להתחיל פילאטיס עקב כאבי גב עזים וטוענות שקשה להן לשבת, לקום, וללכת. לצערי בשלב כזה כבר לא מומלץ להתחיל להתאמן, ולכן כדאי להימנע ממצבים כאלה על ידי שגרת אימוני פילאטיס מתחילת ההריון, ולא 2 דקות לפני הלידה.

3. שמירה על יציבה וזקיפות

אימוני הפילאטיס, יעלו את המודעות לגופך, ולמרות השינויים הגדולים בזמן ההריון, יגרמו לגופך להיות זקוף ויציב יותר בצורה משמעותית. את פשוט נראית אחרת כשאת זקופה וחזקה.


כן. אפשר לעשות פעילות גופנית במהלך ההריון, ופילאטיס זו דרך מצוינת לשמירה על הגזרה ומניעת מכאובים.

4. חיזוק קרקעית האגן

עם התפתחות העובר והעומס הגובר על האגן, וכמובן בלידה עצמה, קרקעית האגן נחלשת מאוד. חיזוק שרירי קרקעית האגן ימנע מקרים של דליפות שתן שלפעמים יתרחשו אחרי לידה ראשונה ולעתים רק בלידות שאחרי, ולכן חשוב לחזק את קרקעית האגן כבר מההיריון הראשון.

5. יצירת מסגרת של אורח חיים בריא

במהלך ההיריון אנחנו גדלות בממדים, דבר הגורם לאכילה מרובה וויתור על המראה החיצוני בתקופת ההריון, ובואי נשים את הדברים על השולחן: את לא אוכלת בשביל שניים :). הגעה לאימוני פילאטיס באופן קבוע תהווה עבורך מסגרת מצוינת של אימונים שימנעו ממך לסטות ממסלול אורח החיים הבריא, ובסופו של דבר את תרגישי הרבה יותר טוב עם עצמך ועם הגוף שלך למרות השינויים. מניסיון אישי, ומליווי של מאות הריוניות בשנים האחרונות, אני יכולה להבטיח לך שהתמדה על שגרת אימונים תיתן לך את המוטיבציה הדרושה לשמירה על תזונה נכונה ובריאה, וכמובן – הגוף שלך יהיה מעוצב וחטוב יותר למרות הקילוגרמים הנוספים.

6. הפחתת דליות ובצקות

אחד הדברים שמפחידים את המתאמנות (וגם אותי!) זה שבנוסף לבטן הגדולה, לכובד ולחוסר הפרופורציות שגם יהיו לנו רגלי ליצן מוזרות מרוב שהן מתנפחות. הפעילות הגופנית משפרת את זרימת הדם, הלב ומפחיתה דליות ובצקות.

7. השפעה חיובית על מערכת העיכול

נשים בהיריון סובלות לעיתים מבעיות במערכת העיכול ומעצירויות בעקבות ההורמונים המופרשים בהיריון. ובנוסף, גם לתוספת הברזל שאנחנו לוקחות יש השפעה רבה על העצירויות. בכוחה של הפעילות הגופנית להשפיע על מערכת העיכול לטובה במידה רבה.

8. חיזוק הגוף כהכנה לקשיים הפיזיים שהגוף חווה לאחר הלידה

אם את חושבת שאחרי הלידה כל הקושי הפיזי נגמר, אז את טועה. אמנם נגמר הקושי הפיזי של ההריון, אך מתחיל קושי פיזי חדש, ויש שיגידו שהרבה יותר גדול. לטפל בתינוק, להרים אותו, להניק אותו, להחזיק אותו כל הזמן – זה הדבר הקשה, זה הדבר המתיש, וזה גורם לכאבי שכמות, צוואר וכל זה תחת חוסר שעות שינה. אלו הם אזורים בגוף שאימוני הפילאטיס מחזקים מאוד, ויעזרו לך לעבור את התקופה הראשונה שלאחר הלידה עם מינימום כאבים. אגב, זאת הסיבה שגם הבעלים והסבתות והסבים הטריים זקוקים לפילאטיס, אבל את זה אשאיר למאמר אחר :)


תמונה שצולמה יום לאחר הלידה הראשונה שלי. היה שווה להתאמן בזמן ההריון כדי להיות חזקה למען האושר החדש שנכנס לחיי.

9. חזרה מהירה לגזרה

כל אישה אחרי לידה תרצה לחזור לגזרה שלה כמה שיותר מהר. לג'ינס האהוב עליה ולשמלה האדומה המהממת שלה. אמנם עליה במשקל במהלך ההיריון היא נחוצה ומשמעותית (מן הסתם), אך יש כמה קילוגרמים עליהם נוכל לוותר בדרך, ועצם זה שהבטן לא יכולה לעבוד זה ממש לא אומר שלא נוכל לחזק ולעצב באמצעות אימוני פילאטיס את כל מה שמסביב ובכך לחזור לשגרה מהר יותר.


תרגיל פלאנק בחודש תשיעי - זה לגמרי אפשרי.

10. הנאה וחיבור לעצמך

וזאת אולי הסיבה הכי חשובה. הנאה. במהלך ההריון שלנו אנו חוות מצבי רוח משתנים, מתחים גדולים, ולעתים הרגשה כאילו אף אחד לא באמת מבין מה אנו עוברות (במיוחד הבעלים...). התמדה באימונים, מעבר לכל התועלות שפירטתי לעיל, תיצור לך מסגרת בה תוכלי להתחבר לגוף שלך, לנפש שלך וללב שלך, בצורה הכי עוצמתית שאפשר. כי בכל זאת, אמנם הלידה תביא איתה את המתנה הכי גדולה שאפשר לקבל, אך במקביל את תיכנסי לתקופה מורכבת ומאתגרת פיזית ונפשית, ולכן עכשיו, בזמן ההריון, זה בדיוק הזמן להשקיע בעצמך. וזאת השקעה מצוינת. מניסיון :)

שתהיה לידה קלה, וחזרה מהירה לשגרה,

יעל ישראל,

בעלת סטודיו יעל ישראל, מדריכת פילאטיס מטעם מכון וינגייט, ובעלת תואר ראשון B.Ed בחינוך גופני.

מאמרים נוספים שככל הנראה יעניינו אותך גם:

מה זה בכלל פילאטיס, ומה את רוצה מהחיים שלי? כל התשובות כאן

תרגול יוגה בזמן ההריון, להתמסר להריון ולהתכונן ללידה שלך >>> לחצי כאן

לקריאת מאמרים נוספים שכתבתי >>> לחצי כאן

**כל אימון פילאטיס בזמן ההריון ולאחר הלידה דורש אישור מרופא מטפל


#יעלישראל #מניעתמכאובים #אורחחייםבריא #כושר #אימוןותזונהנכונה #הריון #פילאטיסבזמןההריון #פילאטיסלנשיםבהריון #ספורטבזמןההריון #פעילותגופניתבהריון #פילאטיס #הקלהבכאביםבזמןצירים #טיפולבכאביגב #טיפולבכאביצוואר #טיפולבכאבים #יוגהלנשיםבהריוןבנסציונה #יוגהלכאביגב #יוגהלנשיםבהריון #כאביגב #כאביגבתחתון #כאביצוואר #כאבישכמות #כאבים #פילאטיסלכאביגב #פילאטיסשיקומי #תרגיליםלטיפולבכאביגב

2107 צפיות