10 טיפים: לעבור את החגים בשלום - בלי לעלות במשקל

עודכן ב: 27 יונ 2019



איך אני אוהבת את תקופת החגים. סוף סוף קצת חופש, טיולים עם המשפחה, מזג אוויר נעים, הנאה מהים רגע לפני שמגיע החורף, אווירה של חג, מתנות, וכמובן ארוחות החג ומה שמסביב.

ארוחות החג מזמנות לנו מפגשים משפחתיים שמחים ושפע של אוכל טעים, וכתוצאה מכך, לרוב אנחנו לא שומרים על איזון באכילה כיוון שהמחשבה על תזונה ומשקל נדחקת באמרה השכיחה - "אחרי החגים". לכן רציתי לתת לכם 10 טיפים חשובים בעזרתם תוכלו לנצל את התקופה של החגים לטובתכם מבלי לעלות במשקל, או לפחות "למזער נזקים". אז איך אנחנו עושים את זה?

1. ארוחות מסודרות מדוע? כי כשאנחנו מאוד רעבים אנחנו נוטים לאכול יותר ומתחשק לנו, באופן טבעי, לאכול מזון שמכיל יותר פחמימות ויותר שומנים. במצב כזה יש לנו פחות שליטה על הכמות ועל איכות המזון שאנחנו בוחרים. אכלו במשך היום ארוחות קטנות כל 3-4 שעות על בסיס יוגורט, לחם, סלט, ביצים או גבינות. כך תמענו מרעב קיצוני ותוכלו לאכול ארוחת ערב בכמות המתאימה. זכרו: כשמגיעים לרעב קיצוני, לרוב מגיעים לאחר מכן לשובע קיצוני שעלול להוביל לתחושת מלאות יתר בבטן, נפיחות וכבדות.

2. הקפידו על ארוחות בוקר המטרה שלנו היא להגיע לארוחת החג ברעב סביר ולא במצב שאנחנו ממש מורעבים. ארוחת בוקר טובה ומזינה עד שעתיים מהרגע שקמתם, תספק לגוף שלנו את מה שהוא צריך, תשביע אותנו וכן תמנע מאתנו את החשק למתוקים במשך היום.


ארוחות בוקר. חשוב להקפיד.

3. לשתות הרבה מים בין הארוחות! זכרו לשתות מספיק מים בין הארוחות כדי להימנע מהתייבשות. בנוסף מים תורמים גם לתחושת שובע במשך היום.

4. הקפידו על ארוחה מאוזנת כך תרכיבו ארוחה מאוזנת בכמות מספקת מבלי להרגיש כבדות לאחר הארוחה: בחרו לעצמכם סוג אחד של בשר (בשר אדום רזה או חזה עוף או חזה הודו או דגים). הוסיפו לארוחה שלכם ירקות (בכל הצבעים ובכל צורות ההכנה). תבחרו סוג אחד של פחמימה ותוסיפו ממנה בכמות קטנה. זכרו: כשאתם מגיעים לארוחה ברעב סביר הרבה יותר קל לשלוט על הכמויות. חשבו על ארוחת ערב רגילה שלכם. אתם אמורים לאכול פחות או יותר באותה כמות ולא יותר בגלל שזה חג. לגוף שלכם יש את אותם צרכים כמו ביום רגיל.

5. אכלו מצלחת אישית חשוב לשים את כל האוכל שאתם מתכוונים לאכול מראש בצלחת האישית שלכם. כך תדעו במדויק את הכמות ואת סוגי האוכל שאכלתם.

6. מה עם המתוקים? השולחן מלא בשפע, וכל אורח מתפאר בקינוחים שהביא לחג. אך כדאי מאוד שתבחרו בקינוח אחד בלבד, אך אם אתם באמת רוצים לנצח – תקנחו עם פרי :)


תני להם להשוויץ בקינוחים. את תשוויצי אחרי החגים!

7. שתייה מומלץ מאוד להימנע משתייה מתוקה. כוס אחת של שתיה מתוקה מכילה בערך 6 כפיות סוכר. מומלץ לשתות מים. מי ששותה אלכוהול, אפשר להתפנק בכוס של יין אדום.

8. אכלו לאט ובנחת.

9. תיהנו מאווירת החג! זכרו: המטרה של החג היא לא רק אוכל. מצאו לעצמכם את מה שמהנה אתכם באמת.


תיהנו מאווירת החג ומהמשפחה שלא ראיתם בתקופה האחרונה. זו המהות האמיתית של החג!

10. תזיזו את הגוף נצלו את הבקרים לאימוני כושר, לפי היכולת שלכם. פעילות גופנית תמנע ממכם לסטות מ"המסלול" ותגביר את המוטיבציה שלכם להמשיך להרגיש טוב ולשמור על הגוף שלכם גם בתקופת החגים.

שתהיה לכולנו שנה טובה!

מאת: שרית צ'יפרוט שלומי

דיאטנית קלינית ומאמנת אישית לשינוי הרגלי אכילה

אהבת את המאמר? מוזמנת לקרוא מאמרים נוספים מתוך הבלוג של הסטודיו - לחצי כאן

#שריתציפרוטשלומי #אכילה #תזונה #תזונהנכונה #תקופתהחגים #אחריהחגים #דיאטה #דיאטנית #שמירהעלתזונה

467 צפיות